skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Learning is a Risky Business
Myrvold, Wayne C.
Erkenntnis, 2019-06, Vol.84 (3), p.577-584
[Periódico revisado por pares]
Dordrecht: Springer
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Learning is a Risky Business
Autor:
Myrvold, Wayne C.
Assuntos:
Accuracy
;
Cognition & reasoning
;
Conservatism
;
Education
;
Epistemology
;
Ethics
;
Learning
;
Logic
;
Ontology
;
Pettigrew, Richard
;
Philosophy
;
Principles
É parte de:
Erkenntnis, 2019-06, Vol.84 (3), p.577-584
Descrição:
Richard Pettigrew has recently advanced a justification of the Principle of Indifference on the basis of a principle that he calls "cognitive conservatism," or "extreme epistemic conservatism." However, the credences based on the Principle of Indifference, as Pettigrew formulates it, violate another desideratum, namely, that learning from experience be possible. If it is accepted that learning from experience should be possible, this provides grounds for rejecting cognitive conservatism. Another set of criteria considered by Pettigrew, which involves a weighted mean of worst-case and best-case accuracy, affords some learning, but not the sort that one would expect. This raises the question of whether accuracy-based considerations can be adapted to justify credence functions that permit induction.
Editor:
Dordrecht: Springer
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript