skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
The Birth of ‘Modern’ Vocalism: The Paradigmatic Case of Enrico Caruso
GENTILI, BARBARA
Journal of the Royal Musical Association, 2021-11, Vol.146 (2), p.425-453
[Periódico revisado por pares]
Cambridge: Cambridge University Press
Sem texto completo
Citações
Citado por
Serviços
Detalhes
Resenhas & Tags
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
The Birth of ‘Modern’ Vocalism: The Paradigmatic Case of Enrico Caruso
Autor:
GENTILI, BARBARA
Assuntos:
Caruso, Enrico (1873-1921)
;
Classical music
;
Falsetto
;
Musical performances
;
Musicians & conductors
;
Opera
;
Reception (Artistic works)
;
Singers
É parte de:
Journal of the Royal Musical Association, 2021-11, Vol.146 (2), p.425-453
Descrição:
Abstract In the decades spanning the turn of the twentieth century Italian opera singing underwent a profound transformation and became ‘modern’. I explore the formative elements of this modernity and its long-term effects on the way we sing today through the paradigmatic case of the tenor Enrico Caruso. I frame Caruso’s vocal evolution within the rise of verismo opera, comparing selected recordings, reviews and the rules and aesthetic prescriptions contained in vocal treatises to show how his new vocalism differed from that of the old bel canto. To set Caruso’s achievement in context I also analyse recordings of two other tenors of the era: Giovanni Zenatello and Alessandro Bonci.
Editor:
Cambridge: Cambridge University Press
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript