skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Acervo Físico
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Acervo Físico
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Contemporary musical logos
William Teixeira Sílvio Ferraz
International Review of the Aesthetics and Sociology of Music Zagreb v. 52, n. 2, p.173-201, dec. 2021
Zagreb 2021
Acesso online
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Contemporary musical logos
Autor:
William Teixeira
Sílvio Ferraz
Assuntos:
FILOSOFIA DA MÚSICA
;
MÚSICA CONTEMPORÂNEA
;
INTERPRETAÇÃO MUSICAL
;
LÓGICA
;
Contemporary Music
;
Musical Performance
;
Philosophy And Music
É parte de:
International Review of the Aesthetics and Sociology of Music Zagreb v. 52, n. 2, p.173-201, dec. 2021
Notas:
Disponível em: https://www.jstor.org/stable/48640861. Acesso em: 03 ago. 2022
Descrição:
This essay explores the meanings of logos, that is, the logical aspects of music. The discussion is divided into three main categories: the definition of music, the definition of musical discourse, and the definition of musical mean ing. The combination of the three results in the general definition of what we understand as contemporary musical logos, fitting, therefore, the current status of the concept in philosophy (represented by philosophers such as Gilles Deleuze, Nicholas Wolterstorff, and Michael Polanyi) and music (especially musicology and musical composition). The main conclusion is that the logical aspect of music cannot be known today without an indepth analysis of its consequences in performance, as an intrinsic component of its concept
Editor:
Zagreb
Data de criação/publicação:
2021
Formato:
p. 173-201.
Idioma:
Inglês
Links
Este item no Dedalus
Link para o recurso
Link para o recurso
Acesso ao documento completo
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_FISICO)
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript