skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Português
Espanhol
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Education and the historiography of Ibero-American independence: elusive presences, many absences
Pimenta, Joao Paulo G. Universidade De São Paulo
PAEDAGOGICA HISTORICA, v.46, n.4, p.419-434, 2010
ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD 2010
Acesso online
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Education and the historiography of Ibero-American independence: elusive presences, many absences
Autor:
Pimenta, Joao Paulo G.
Universidade De São Paulo
Assuntos:
Historiography
;
Latin America
;
Independence
;
Nineteenth Century
;
Eighteenth Century
;
Education & Educational Research
;
History Of Social Sciences
É parte de:
PAEDAGOGICA HISTORICA, v.46, n.4, p.419-434, 2010
Descrição:
This contribution analyses recent historiographical tendencies in research in the field of education at the time of the political emancipation of the former Spanish and Portuguese colonies in Latin America. The article briefly presents the complex educational scene in Latin America on the eve of the movements for independence. Due to the revolutionary character of the process of independence, it identifies educational history as one of the most significant absences in the historiography of independence. Notwithstanding, education has certainly been addressed by historians of education, mostly focusing on the colonial or postcolonial period, while largely neglecting the two decades after 1808. This indicates both the divide prevalent between historians of education and historians of independence and the rather nationalistic conceptual frame of existing scholarship.
DOI:
10.1080/00309230.2010.496372
Títulos relacionados:
Paedagogica Historica
Editor:
ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD
Data de publicação:
2010
Idioma:
Inglês
Links
Repositório USP
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript