skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
Tipo de recurso
criteria input
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Show Results with:
no título
Show Results with:
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Mostra resultados com:
criteria input
que contêm minhas palavras de busca
com a frase exata
começa com
Mostra resultados com:
Índice
criteria input
E
OU
NÃO
This feature requires javascript
On instructional science and instructional technology
Aagaard, Knud
Theory and decision, 1976-02, Vol.7 (1-2), p.119-134
[Periódico revisado por pares]
Dordrecht: Kluwer Academic Publishers
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
On instructional science and instructional technology
Autor:
Aagaard, Knud
Assuntos:
Education/Educational/Educator/ Educators/ Educationally
;
Instruct/Instruction/ Instructions/ Instructor/ Instructors
;
Learning/Learned
;
Science/Sciences (see also Scientific)
;
Teaching (see also Programmed learning)
;
Technology/Technological/ Technologically
É parte de:
Theory and decision, 1976-02, Vol.7 (1-2), p.119-134
Notas:
ObjectType-Article-1
SourceType-Scholarly Journals-1
ObjectType-Feature-2
content type line 23
ObjectType-Article-2
ObjectType-Feature-1
Descrição:
It is assumed that we are faced--against the background of new approaches in teaching & training--with the emergence of a science of instruction located somewhere between the psychology of learning & educational practice. This science can be distinguished from the technology of education, a term used for the actual practice of instruction. Such a science must provide operational rules for well-defined forms of learning. Such rules should be distinguished from normative rules. Examples of such precepts are discussed, mostly bearing on the technology of programmed instruction. Effective instructional practice must have both a science of instruction from which to draw operational rules & a philosophy of education from which to draw normative rules. 4 Figures. Modified HA.
Editor:
Dordrecht: Kluwer Academic Publishers
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript