skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Transculturation and hybrid subjectivities in Robinson Crusoe’s rereading’s
Carla Denize Moraes
Travessias, 2020-12, Vol.14 (3), p.190-204
[Periódico revisado por pares]
Universidade Estadual do Oeste do Paraná
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Transculturation and hybrid subjectivities in Robinson Crusoe’s rereading’s
Autor:
Carla Denize Moraes
Assuntos:
intermidialidade
;
pós-colonialismo
;
robinson crusoé
;
transculturação
É parte de:
Travessias, 2020-12, Vol.14 (3), p.190-204
Descrição:
This work aims to carry out an analysis about the postcolonial rereading’s of the classic Robinson Crusoe (1719), by Daniel Defoe. The works Friday; or, the Other Island (1967), Michel Tournier’s novel, and Crusoe (1988), a Caleb Deschanel’s movie, contain a critical reflection about transculturation and its effects in the transformation process of the colonial identities and they are going to be studied by means of interact comparative analysis, aiming to determine and expose the way art gives new means to the past under the light of contemporary opinion to promote possible changes of perspective about the subjects involved in the colonial process. To support our reflections about transculturation and hybridism we guide ourselves by the studies of Fernando Ortiz (1983) and Nestor García Canclini (2013), respectively. Understanding art as a reflection of its context of production, I believe it can either reproduce its historic time imaginary or subvert the reality to give it new meaning. This way, I am going to demonstrate that contemporary art, when transcontextualize the plot and the characters, questions and reflects about the hegemonic discourse contained in the eighteenth-century narrative and, thus, collaborate with the efforts to decolonization of minds.
Editor:
Universidade Estadual do Oeste do Paraná
Idioma:
Português
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript