skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Whose Home Is the Field?
Dent, Rosanna
Isis, 2022-03, Vol.113 (1), p.137-143
[Periódico revisado por pares]
Chicago: The University of Chicago Press
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Whose Home Is the Field?
Autor:
Dent, Rosanna
Assuntos:
Fieldwork
;
Historians
;
Human relations
;
Moral responsibility
;
Reciprocity
;
Scientists
É parte de:
Isis, 2022-03, Vol.113 (1), p.137-143
Descrição:
Twentieth-century field research in the human sciences has repeatedly rendered specific communities and people as subjects of study. As scientists layered field upon field in the same spaces, subjects have gained their own forms of expertise. This essay examines the history of research in Terra Indígena Pimentel Barbosa, in what is now Central Brazil, to argue that fields are composed of human relations and that historians of science have the moral responsibility to recognize that fields are almost always someone’s home. As we constitute our own fields, we accrue obligations of reciprocity, both with the scientists we study and with the communities that were their subjects. To study the past, we must attend reflexively to the futures we make possible.
Editor:
Chicago: The University of Chicago Press
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript