skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
Tipo de recurso
criteria input
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Show Results with:
no título
Show Results with:
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Mostra resultados com:
criteria input
que contêm minhas palavras de busca
com a frase exata
começa com
Mostra resultados com:
Índice
criteria input
E
OU
NÃO
This feature requires javascript
From Politics to Poetics: An Exploratory Study of Gao Xingjian's Tragic Aesthetics in Escape
Fusini, Letizia
Modern drama, 2018-12, Vol.61 (4), p.567-584
[Periódico revisado por pares]
Toronto: University of Toronto Press
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
From Politics to Poetics: An Exploratory Study of Gao Xingjian's Tragic Aesthetics in Escape
Autor:
Fusini, Letizia
Assuntos:
1900-1999
;
Aesthetics
;
Chinese drama (Tragedy)
;
Chinese literature
;
Drama
;
Gao Xingjian
;
Gao Xingjian (1940- )
;
History and criticism
;
Lab?dzka, Izabella
;
Lehmann, Hans-Thies
;
metadiscourse
;
Modernism
;
Modernity
;
Poetics
;
Politics
;
Tao wang
;
Theater
;
Theater studies
;
Tragedies
;
tragedy
;
Tragic, The, in literature
É parte de:
Modern drama, 2018-12, Vol.61 (4), p.567-584
Descrição:
Despite the many publications discussing Gao Xingjian’s theatre, his engagement with tragedy in the 1990 play Escape [ Taowang ] has not generated a substantial critical enquiry. Departing from the concept of “infra-tragedy,” briefly used by Izabella Łabędzka in Gao Xingjian’s Idea of Theatre to categorize Gao’s pre- and post-exile plays, this paper will investigate the relationship between Gao’s notion of “tragic modernity” and its concrete dramatization, thereby embracing Hans-Thies Lehmann’s proposition in Tragedy and Dramatic Theatre that “no tragic experience can exist without theatrical experience.” By expanding on Gao’s remarks on tragedy and his stage directions in Escape, and by engaging contemporary reconceptualizations of tragedy – both as a field of simultaneously cohesive and divisive forces (William Storm, After Dionysus) and as a religious communitarian experience (Georges Bataille, “Nietzschean Chronicle”) – this article demonstrates that Escape can be categorized as a metatragedy in post-classical form, possibly one of a vast multiplicity of forms of “postdramatic tragedy” in Lehmann’s terms and certainly a most idiosyncratic one.
Editor:
Toronto: University of Toronto Press
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript