skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
Tipo de recurso
criteria input
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Show Results with:
no título
Show Results with:
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Mostra resultados com:
criteria input
que contêm minhas palavras de busca
com a frase exata
começa com
Mostra resultados com:
Índice
criteria input
E
OU
NÃO
This feature requires javascript
Hybrid temperaments and structural harmony: a personal history
Fox, Christopher
Contemporary music review, 2003-03, Vol.22 (1-2), p.123-139
[Periódico revisado por pares]
Abingdon: Taylor & Francis Ltd
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Hybrid temperaments and structural harmony: a personal history
Autor:
Fox, Christopher
Assuntos:
Christopher Fox
;
Composers
;
Compositional styles
;
Equal Temperament
;
harmoniad
;
hybrid temperaments
;
Microtonal Music
;
Microtonality
;
microtones
;
Musical Structure
;
Musical Works
;
Temperaments (Tunings)
É parte de:
Contemporary music review, 2003-03, Vol.22 (1-2), p.123-139
Notas:
ObjectType-Article-2
SourceType-Scholarly Journals-1
ObjectType-Feature-1
content type line 23
Descrição:
This article traces the development of the use of microtones within the music I have written between 1983 and 2003. It acknowledges the influence on that music of a number of composers, in particular Giacinto Scelsi, John Cage and James Tenney. Contrasts are drawn between those works that exclusively employ microtonal equal temperaments, either quarter-tonal or sixth-tonal, and those that adopt a more hybrid approach, combining a number of different tuning systems. In conclusion, there is a discussion of the compositional use and potential of the harmoniad, which has featured in a number of recent works.
Editor:
Abingdon: Taylor & Francis Ltd
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript