skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
Tipo de recurso
criteria input
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Show Results with:
no título
Show Results with:
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Mostra resultados com:
criteria input
que contêm minhas palavras de busca
com a frase exata
começa com
Mostra resultados com:
Índice
criteria input
E
OU
NÃO
This feature requires javascript
WeNeedMirrorsAndWindows: Diverse Classroom Libraries for K-6 Students
McNair, Jonda C.
The Reading teacher, 2016-11, Vol.70 (3), p.375-381
[Periódico revisado por pares]
Newark: Blackwell Publishing Ltd
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
WeNeedMirrorsAndWindows: Diverse Classroom Libraries for K-6 Students
Autor:
McNair, Jonda C.
Assuntos:
1-Early childhood
;
2-Childhood
;
African American literature
;
American literature
;
Awards
;
Children & youth
;
Children's literature
;
Childrens Literature
;
Collection policy
;
Content Analysis
;
Disorders
;
Diversity (Institutional)
;
Elementary School Students
;
Genre
;
Indian literature
;
INTEGRATING CHILDREN'S LITERATURE
;
Learning disabilities
;
Libraries
;
Literacy
;
Literacy Education
;
Literary criticism
;
Literature
;
Literature Reviews
;
Multicultural literature
;
Nonfiction
;
Picture books
;
Poetry
;
Reading
;
Reading Material Selection
;
Reading teachers
;
Religion
;
Titles
É parte de:
The Reading teacher, 2016-11, Vol.70 (3), p.375-381
Notas:
istex:1FAB36A65CF75D194AED01D8041123CD66A78F34
ark:/67375/WNG-5N6T8NQK-R
ArticleID:TRTR1516
Descrição:
Children's literature plays an essential role in the literacy development of children. This department column focuses on the teaching and use of children's literature and provides educators with information about a wide range of books across multiple genres that are representative of the diverse world in which we live. A strong emphasis is placed on the importance of having diverse library collections that take into account numerous factors, such as race, class, disability, and religion. This column also offers innovative approaches for bringing children and books together, as well as content analyses and rich descriptions of titles that share common features (e.g., endpapers, the blending of poetry and nonfiction).
Editor:
Newark: Blackwell Publishing Ltd
Idioma:
Inglês
Links
View record in ERIC
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript