skip to main content
Tipo de recurso Mostra resultados com: Mostra resultados com: Índice

Peer assessment nell’insegnamento di Informatica del Corso di Laurea in Medicina e Chirurgia dell’Università di Firenze: Una selezione di elaborati di Informatica Biomedica prodotti dagli studenti

Andreas Robert Formiconi ; Maria Renza Guelfi ; Marco Masoni ; Jonida Shtylla Masoni, Marco ; SHTYLLA, JONIDA ; Guelfi, Maria Renza ; FORMICONI, ANDREAS ROBERT

Florence: Firenze University Press 2019

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Peer assessment nell’insegnamento di Informatica del Corso di Laurea in Medicina e Chirurgia dell’Università di Firenze: Una selezione di elaborati di Informatica Biomedica prodotti dagli studenti
  • Autor: Andreas Robert Formiconi ; Maria Renza Guelfi ; Marco Masoni ; Jonida Shtylla
  • Masoni, Marco ; SHTYLLA, JONIDA ; Guelfi, Maria Renza ; FORMICONI, ANDREAS ROBERT
  • Assuntos: Book Industry Communication ; Computer science ; Computing & information technology
  • Descrição: This volume explores the issues of using e-learning in university and of developing and using a “blended learning” teaching method for the course of Computer Science from the first year of the the Medicine and Surgery Degree of the University of Florence. This course was used as a trial for the peer-review teaching method, which can be useful in classes with a high number of students; this publication also includes a selection of the best works produced by the students. The results of the trial prove the advantages of using the peer-review teaching method for other university courses, and the students' works on e-health give current medical practitioners insights on how to use ICT in their practice with skill and care.
  • Títulos relacionados: Strumenti per la didattica e la ricerca
  • Editor: Florence: Firenze University Press
  • Data de criação/publicação: 2019
  • Formato: 198
  • Idioma: Inglês;Italiano

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.