skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
The Semiotics of Malcolm X from Harlem to Tahrir
Ackfeldt, Anders
Svensk teologisk kvartalskrift, 2020-03, Vol.96 (1), p.47
[Periódico revisado por pares]
Svensk Teologisk Kvartalskrift
Sem texto completo
Citações
Citado por
Serviços
Detalhes
Resenhas & Tags
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
The Semiotics of Malcolm X from Harlem to Tahrir
Autor:
Ackfeldt, Anders
Assuntos:
Filosofi, etik och religion
;
History of Religions
;
Humaniora och konst
;
Humanities
;
Philosophy, Ethics and Religion
;
Religionshistoria
É parte de:
Svensk teologisk kvartalskrift, 2020-03, Vol.96 (1), p.47
Descrição:
With no ambition to provide a complete inventory, this article introducesthe reader to the ways in which Malcolm X and his legacy have been usedwithin US hip-hop music. The central argument is that US hip-hop artists,since the birth of hip-hop, have been participating in the processes ofreinventing Malcolm X and his legacy by not only casting him as a symbolof local African American resistance against racial inequalities, but alsoby fashioning him as a global Sunni Muslim revolutionary by creativelyname-, image-, or sound-dropping him in different sound and visual settings.More extensive usages mainly involve key quotes of Malcolm X orlengthy sound bites of classic speeches. The usage of certain iconic photosis comparable to key quotes as these are clearly meant to trigger establishedassociations. It is important to stress that the legacy of MalcolmX and his political theology within hip-hop culture goes beyond nationalborders, religious beliefs, and political goals.
Editor:
Svensk Teologisk Kvartalskrift
Idioma:
Sueco;Dinamarquês
Links
View record from Swedish Publication Index
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript