skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
Tipo de recurso
criteria input
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Show Results with:
no título
Show Results with:
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Mostra resultados com:
criteria input
que contêm minhas palavras de busca
com a frase exata
começa com
Mostra resultados com:
Índice
criteria input
E
OU
NÃO
This feature requires javascript
Literary Theory and Teaching Democracy in a Post-Dictatorial Era
Wahab, Abdurrahman A.
Radical teacher (Cambridge), 2012-09, Vol.94 (94), p.48-57
[Periódico revisado por pares]
Brooklyn: University of Illinois Press
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Literary Theory and Teaching Democracy in a Post-Dictatorial Era
Autor:
Wahab, Abdurrahman A.
Assuntos:
College students
;
Critical thinking
;
Criticism
;
Democracy
;
Dictators
;
English
;
English departments
;
English literature
;
English teachers
;
Higher education
;
Hussein, Saddam
;
Iraq
;
Kurdistan
;
Linguistics
;
Literary criticism
;
Literary theory
;
literary theory and criticism
;
Literature
;
Methods
;
Poetry
;
political context
;
Politics
;
Postcolonial literature
;
Social aspects
;
Study and teaching
;
Teachers
;
Teaching
;
teaching approaches
;
Teaching methods
;
teaching of literature
;
Textbooks
;
Theory
;
Universities
;
Writing instruction
É parte de:
Radical teacher (Cambridge), 2012-09, Vol.94 (94), p.48-57
Descrição:
Last March, when riots erupted in some cities because civilians supporting the Arab Spring and protesting corruption were killed, the ruling party in my city of Erbil had the university administration close the dorms and send students home to prevent protests. Textbooks are designed and centralized by committees from government institutions; books are chosen based on traditions and standards set by the previous dictatorship; history books change their "facts" when governments change; subjects may differ in some books depending on the power of a political party in a given province; and the English literature canon-a "great books" list established by Oxford and Cambridge universities back in the 1920s and established by the previous Iraqi regime-still rules today's curriculum.
Editor:
Brooklyn: University of Illinois Press
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript