skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Literacy and education among the nobility in post-Petrine Russia
Fedyukin, Igor
Paedagogica historica, 2022-07, Vol.58 (4), p.541-554
[Periódico revisado por pares]
Abingdon: Routledge
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Literacy and education among the nobility in post-Petrine Russia
Autor:
Fedyukin, Igor
Assuntos:
Compulsory Education
;
Education history
;
Education reform
;
education reforms
;
Educational Change
;
Educational History
;
Foreign Countries
;
Literacy
;
Nobility
;
Peter I
;
Russia
;
Russian history
;
Social Class
;
Social Differences
É parte de:
Paedagogica historica, 2022-07, Vol.58 (4), p.541-554
Descrição:
Educational reforms and introduction of compulsory schooling for nobility are rightly counted among the most important changes introduced by Peter I in Russia. This article employs a large sample of records from the Heraldry, a government agency in charge of registering nobles for their mandatory service, to assess the spread of literacy among the first post-Petrine generation of the Russian elite and to explore the factors that affected one's likelihood of being literate. The data suggests that literacy indeed had become the norm among the nobles, and illiteracy, even though not uncommon, came to predominantly be associated with relative social marginality.
Editor:
Abingdon: Routledge
Idioma:
Inglês;Holandês
Links
View record in ERIC
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript