skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
Tipo de recurso
criteria input
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Show Results with:
no título
Show Results with:
qualquer lugar do registro
no título
como autor
no assunto
Data de publicação
lsr01
lsr02
lsr03
lsr04
Orientador
Mostra resultados com:
criteria input
que contêm minhas palavras de busca
com a frase exata
começa com
Mostra resultados com:
Índice
criteria input
E
OU
NÃO
This feature requires javascript
The School Principal as a «bureaucrat». Field notes from a shadowing analysis
Cerulo, Massimo
Etnografia e Ricerca Qualitativa, 2018-09 (3), p.497-510
[Periódico revisado por pares]
Bologna: Societa Editrice il Mulino
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
The School Principal as a «bureaucrat». Field notes from a shadowing analysis
Autor:
Cerulo, Massimo
Assuntos:
Ambivalence
;
Delegation
;
Everyday life
;
School principals
;
Secondary schools
É parte de:
Etnografia e Ricerca Qualitativa, 2018-09 (3), p.497-510
Descrição:
These field notes derive from an ethnographic study carried out by the author in a high school in the North-West of Italy. The shadowing analysis in question describes the face-to-face interactions that take place between the School Principal and the Administrative Director of the aforementioned high school, pointing out the relationships that arise between the two fundamental figures of the school structure. On analysing the tendency to share methods and objectives and the partial use of the delegation tools by the School Principal when interacting with the Administrative Director, an ambivalent picture emerges, particularly with regard to the organization and management of administrative tasks.
Editor:
Bologna: Societa Editrice il Mulino
Idioma:
Italiano
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript